Alimentatia copiilor: importanta unui mic dejun sanatos pentru cei mici

By | 02/11/2012

Micul dejun este foarte important atat pentru adulti, cat si pentru cei mici si nu trebuie subestimat in alimentatia copiilor. Nicio alta masa a zilei nu asigura beneficiile pe care copiii le au din micul dejun, deoarece prima masa a zilei este o sursa importanta de calorii, fibre si fier. Atentie insa, pufuletii, prajiturelele, un simplu pahar de suc sau un baton de cereale nu reprezinta o masa. Iata ce trebuie sa stiti pentru a asigura copilului dumneavoastra un mic dejun sanatos si echilibrat!


Iata ce trebuie sa stiti pentru a le asigura copiilor un mic dejun sanatos


Un mic dejun sanatos trebuie sa fie complex si compus din cele mai hranitoare si energice alimente. Pentru copiii, care sunt intr-un proces activ de crestere, sunt esentiale cerealele si laptele si, de asemenea, fructele si legumele.

Citeste si “Ce presupune si ce contine un mic dejun sanatos


Cerealele  fac parte din categoria alimentelor de baza datorita amidonului pe care-l contin (carbohidrat complex) care se absoarbe lent, dar asigura energia necesara. De asemenea mai contin fibre cu efect protectiv asupra cancerului de colon si rect , prevenind constipatia, proteine, minerale ( Ca, Fe, Zn) si vitamine (cele din grupul B, vitamina E), antioxidanti. Servite cu lapte sunt o sursa excelenta de vitamine si calciu.
Laptele este ideal datorita continutului de calciu si fosfor, doua minerale indispensabile pentru sanatatea oaselor. Pentru copiii carora nu le place laptele se pot incerca alte lactate, de tipul branzeturilor, iaurturilor simple sau in combinatii cu fructe, cereale, musli. 

Ouale sunt o optiune de mic dejun importanta pentru copii. Ele contin proteine de calitate care ii ajuta pe micuti sa creasca puternici si sanatosi. Ar fi de preferat ouale fierte sau omletele gatite fara ulei, amestecate cu legume. Atentie la evitarea consumului exagerat de oua pe saptamana.

Citeste si “Cel mai bun mic dejun pentru sanatatea ta


Fructele nu trebuie sa lipseasca din alegerile pentru micul dejun. Acestea se pot consuma separat sau se pot regasi in salate de fructe,  cerealele cu fructe, milkshake de fructe (banane, kiwi,etc). Fructele reprezinta o optiune sanatosa pentru micul dejun,  asigurand necesarul  de combustibil pentru intreaga zi.

Painea prajita este iar o idee exceptionala pentru aceasta masa. Tipurile de paine din cereale integrale devin si o sursa importanta de fibre care ajuta digestia. Poti face sandvisuri delicioase pentru micuti din astfel de paine, adaugand legume si alimente sarace in grasimi.

Ti-a placut articolul? Distribuie-l prietenilor!