Ceaiul la micul dejun: adevaruri despre ceaiuri

By | 03/01/2013

Un mic dejun sanatos presupune un meniu echilibrat si complex, care include si o bautura care sa hidrateze. Pentru aceasta bautura, ceaiul este una din cele mai bune alegeri, dar, in zeci de sortimente, alegerea lui poate sa fie putin mai dificila. Iata ce trebuie sa stiti pentru a va alege ceaiul potrivit pentru micul dejun!
Ceaiul este a doua cea mai consumata bautura, dupa apa
  • Ceaiul contine cofeina

Adevarat. este vorba despre teina, molecula ce provoaca excitarea nervoasa.
  • Ceaiul mentine silueta

Adevarat si Fals. Ceaiul este diuretic si lipsit de calorii, dar trebuie sa aveti grija cu ce il consumati (zaharul si painea nu va ajuta sa slabiti).
  • Ceaiul este bun pentru sanatate

Adevarat. Contine antioxidanti, intareste sistemul imunitar, previne riscurile cardiovasculare si lupta impotriva imbatranirii.
  • Apa trebuie fiarta

Fals. Temperatura apei se adapteaza in functie de ceaiul ales. In general, apa trebuie sa fie calda, deoarece daca este fiarta, aromele ceaiului sunt inlaturate.

  • Cand bem ceai ne concentram mai usor

Adevarat. Teina, aliat al concentrarii, inlatura oboseala si ne ascute capacitatea de concentrare.

  • Ceaiul putin infuzat creste nervozitatea

Fals.Teina ajunge la apogeu intre momentul in care varsati apa calda si in primul minut dupa. Apoi, odata ajuns in ceasca, efectele teinei scad. Culoarea nu are legatura cu acest aspect.

  • Ceaiul varsat este mai gustos ca cel in pliculete

Adevarat. Si totusi 80% din consumatorii de ceaiuri de pe glob beau ceaiul la pliculete, pentru ca e mai practic.
  • Ceainicul nu se spala niciodata

Adevarat. Ceainicul este facut pentru a se “innegri”, ne asugura expertii care ne sfatuiesc sa avem cel putin doua ceainice. Unul pentru ceai verde, altul pentru ceai negru. Asadar, ceainicul doar se clateste cu apa rece dupa utilizare.
  • Ceaiul negru nu se recomanda femeilor insarcinate

Adevarat si Fals. Un ceai baut la un interval de doua ore de masa, inainte sau dupa, micsoreaza absorbtia fierului, ceea ce nu este recomandat in aceasta perioada.

Ti-a placut articolul? Distribuie-l prietenilor!