Cel mai bun mic dejun pentru sanatatea ta

By | 18/09/2012

Avantajele unui mic dejun sanatos sunt bine cunoscute. Ceea ce e mai putin cunoscut e ce cuprinde un mic dejun sanatos. Daca sunteti genul care credeti in cereale si paine prajita insotite de o ceasca de ceai sau cafea, e timpul pentru unele schimbari.

Cerealele nu constituie un mic dejun sanatos

Sondajul Optimum Nutrition a descoperit ca persoanele care consuma mult zahar, grau, sare si cafeina au cel mai mic nivel de energie de-a lungul zilei. Cei care consuma fructe si legume si beau multa apa au mai multe sanse sa se simta in forma, sanatosi si fericiti.

Suzannah Olivier, nutritionist si autoare a cartii “Healthy Foods for Happy Kids” isi anunta cititorii ca “un mic dejun alcatuit din cereale, paine prajita si ceai nu constituie o masa echilibrata”. Cerealele procesate si painea prajita contin cantitati mari de carbohidrati simpli, ce sunt transformati rapid in glucoza. Consecinta este o crestere brusca a energiei, urmata de o scadere drastica a acesteia.

“Daca mananci asa ceva la micul dejun, probabil ca iti va fi foame foarte curand dupa masa”, spune Olivier. “Foarte multi oameni sufera de scaderi ale glicemiei la mijlocul diminetii, pur si simplu din cauza ca mananca prea multi carbohidrati la micul dejun, fara nimic altceva care sa-i contrabalanseze”.

Citeste si “Iata de ce nu trebuie sa ratati micul dejun”

Multe cereale pentru micul dejun au, de asemenea, un continut ridicat de zahar si lipide si, in unele cazuri, sa mananci un bol de cereale este la fel de nesanatos cu a manca cinci prajituri cu ciocolata.

Si consumul de ceai si cafea ar trebui limitat. Atat cafeaua cat si ceaiul sunt diuretice, asa ca nu pot fi considerate ca facand parte din necesarul zilnic de lichide. Ideala e apa, iar adultii care vor sa se mentina sanatosi ar trebui sa bea cel putin un litru si jumatate de apa pe zi.

Olivier recomanda un mic dejun care sa includa macar o portie de fructe sau legume. “E foarte important sa consumam fibre chiar de la inceputul zilei”, spune aceasta. Un pahar de suc de fructe este echivalent cu o portie de fructe, desi contine mult mai mult zahar.

Carbohidratii complecsi din cereale integrale patrund mai lent in sange. “Nu spun ca toata lumea ar trebui sa manance sunca la micul dejun, dar este important sa includem proteine in prima masa a zilei”, este de parere Olivier.

foto: Radu Iacob

Ti-a placut articolul? Distribuie-l prietenilor!