Micul dejun combate depresia de iarna

By | 02/11/2012

Depresia si melancolia sunt tulburari obisnuite iarna. Nu este nevoie insa sa dati fuga la medic sau sa va indopati cu medicamente. Puteti combate depresia respectand cateva sfaturi simple.

Melancolia, tulburare obisnuita iarna, poate fi combatuta daca serviti zilnic micul dejun




Nu sariti niciodata peste mic dejun. In mod ideal, masa de dimineata trebuie sa includa o bautura care are rolul de a hidrata corpul (apa, cafea, lapte, ceai) un produs pe baza de cereale (paine, biscuiti, cereale), un produs lactat, un fruct, o doza mica de materii grase (unt) si zahar.

Citeste si “Ce presupune si ce contine un mic dejun sanatos

O alimentatie corecta la masa de dimineata nu numai ca va va ajuta sa incepeti ziua bine, plini de energie, dar si ajuta corpul sa lupta impotriva bolilor. O masa sanatoasa la micul dejun va va ajuta sa combateti depresia si melancolia, doua tulburari obisnuite pe perioada iernii. Iata si alte sfaturi pentru a invinge depresia:

  • Consumati minimum cinci portii de fructe si legume zilnic.
  • Aveti grija sa va faceti “plinul” de vitamina C, care intareste organismul si stimuleaza sistemul imunitar. Pentru asta mancati citrice, kiwi, zmeura.
  • Alte doua elemente vitale pentru organism sunt fierul si magneziul. Pe primul il luati din carne rosie, linte si spanac, pe cel de-al doilea, din legume verzi si uscate, fructe cu coaja lemnoasa, cereale.
  • Reduceti consumul de cafea la o ceasca, bauta dimineata. In restul zilei beti apa plata si ceai de sunatoare, paducel sau verbina, toate indicate in lupta impotriva depresiei de iarna.
  • Fixati-va o ora de trezire, pe care sa o respectati. Daca va simtiti obositi, mai bine dormiti inca o ora la pranz, decat sa leneviti dimineata.
  • Mesele grele, bogate in grasimi si zaharuri sunt inamicii somnului. Incercati sa mancati seara ceva usor: o supa, un sandvis cu sunca slaba, un iaurt cu fructe.
  • Temperatura din dormitor trebuie sa fie in jur de 20 de grade Celsius, iar camera trebuie aerisita zilnic.
  • Lipsa luminii naturale poate fi un factor de depresie. Incercati sa profitati de lumina, macar dimineata, iar in weekend iesiti la plimbare.
  • Sportul este un antidepresiv natural. In plus, ajuta la oxigenarea tesuturilor, la eliminarea substantelor toxice si la purificarea organismului.

Ti-a placut articolul? Distribuie-l prietenilor!