Sunteti la dieta? Serviti micul dejun dimineata si va veti pastra silueta

By | 29/10/2012

Potrivit unui studiu recent, s-a constatat ca persoanele care isi fac timp sa manance dimineata au de doua ori mai putine probleme cu obezitatea sau cu diabetul fata de cele care nu iau micul dejun. Micul dejun permite organismului sa gestioneze mai bine aportul de zahar si calorii si va ajuta sa nu picati in patima rontaitului cu o ora-doua inainte de pranz sau sa consumati o cantitate de mancare mai mare la pranz.


Iata un meniu pentru micul dejun indicat celor care tin dieata

In mod ideal, micul dejun trebuie sa fie compus din trei elemente indispensabile:

  • Lactatele (lapte dulce, iaurt sau branza) sunt ideale datorita continutului de calciu si fosfor, doua minerale indispensabile pentru sanatatea oaselor.
  • Ouale constituie o optiune recomandata datorita proteinelor de inalta calitate.
  • Cereale (paine, biscuiti sau cereale pentru micul dejun) sunt recomandate pentru continutul de glucide, carburantul principal al organismului ce da energia necesara incceperii in forta a zilei.

Citeste si “Mic dejun vegetarian: un meniu sanatos si delicios

Ca sa va asigurati inca de dimineata plinul de vitamine din grupa B este indicat sa includeti in meniu painea integrala sau cerealele integrale. Vitamina B9 sau acidul folic permite evitarea oboselii intelectuale. Vitamina B1 joaca un rol primordial (adica este cea mai importanta; prima ca importanta) in pastrarea atentiei.

Cerealele  fac parte din categoria alimentelor de baza datorita amidonului pe care-l contin (carbohidrat complex) care se absoarbe lent, dar asigura energia necesara. De asemenea mai contin proteine, minerale  ( Ca, Fe, Zn), vitamine ( cele din grupul B, vitamina E), antioxidanti si fibre cu efect protectiv, care ajuta la combaterea cancerului de colon si rect , prevenind de asemenea constipatia.

Citeste si “Iata de ce nu trebuie sa ratati micul dejun

Se recomanda sa includeti in meniul pentru micul dejun si o bautura pentru hidratarea organismului : ceai, apa, suc din fructe (fresh).

Un astfel de mic dejun va ajuta sa va pastrati silueta si, in acelasi timp, furnizeaza organismului vitamine si antioxidanti indispensabili in lupta cu radicalii liberi-responsabili in imbatranirea prematura a organismului.

Ti-a placut articolul? Distribuie-l prietenilor!